آب شیرین کن صنعتی

 فروش آب شیرین کن صنعتی نصب و راه اندازی در کلیه صنایع تولیدی و صنعتی و  داروسازی و کشاورزی

طراحی وساخت از تولید کننده به مصرف کننده آب شیرین کن صنعتی و نصب آب شیرین کن صنعتی رایگان

ثبت سفارش فوری و تحویل و نصب آب شیرین کن صنعتی در کمترین زمان با گارانتی 18 ماهه 

فروش و نصب آب شیرین کن صنعتی  دریایی SW-RO     و       BW-RO   

طراحی و ساخت آب شیرین کن صنعتی  دبل آر او   بدون نیاز به مخزن    تولید پیوسته یکنواخت 

 

استانداردهای اولیه برای عبور از پیش تصفیه آب برای اجرای  آب شیرین کن صنعتی 

روند آب شیرین کن صنعتی  بر چند مبنا و پایه  1 میکروفیلتراسیون 2 اولترافیلتراسیون 3 نانوفیلتراسیون 4 اسمز معکوس 5 الکترودیالیز فرایندهایی است که در سیستم آب شیرین کن صنعتی  کاربرد دارد.  فرایندهای تبادل یونی  بهد از تصفیه آب صنعتی  فرایندهای تبادل یونی در برخی از مواقع برای تولید آب فوق خالص (آب دمین )  موردتوجه قرار گرفته است و مورد نیاز است. 

 

نتیجه طراحی بر مبنای تصفیه خانه شهری -      این محصولات نتیجه فرایندهایی هستند که به طور معمول توسط مهندسان بررسی می شوند . در نتیجه نیازی نیست که مهندسان طراح به جزییات این فرایندها – طراحی ، ساخت و راهبری – بپردازند و توصیه می شود که تجهیزات کمکی خاص و رزین ها در این روش استفاده کنند .      تبادل یونی – فرایندتبادل یونی ،یون های نامطلوب را از آب خام با تعویض آنها با تعدادی از یون های مطلوب و مورد نظر ما حذف می کند . یون های مطلوب در مواد جامد ( تبادل کننده یونی ) ذخیره می شوند .

 

از آنجا که تبادل کننده های یونی ظرفیت تعویض محدودی دارند ، برای رسیدن به عملکرد اولیه باید احیا و بایک محلول شسته شوند . خاک طبیعی و آلومینوسیلیکات ها از تبادل کننده های یونی قدیمی هستند . تبادل کننده های مصنوعی از ماسه های سبز آبی اولیه ( خاک معدنی خواص )  تشکیل می شوند . اما، امروزه از پلاستیک های مصنوعی نامحلول (رزین ) استفاده می شود. بیشتر رزین های تجاری از پلاستیک مصنوعی مانند کوپلیمرهای استیرن و دی وینیل بنزن تشکیل شده اند و انتظار می رود هر کدام 5تا10 سال به طور پیوسته کار کنند .

 

رزینها به تبادل کننده های کاتیونی- که رزین هایی هستند که بار منفی دارند و یون های بار مثبت را جمع می کنند – و تبادل کننده های آنیونی تقسیم می شوند . تعریف کلی ازسیستم اسمز معکوس رایند جداسازی غشایی   فیلتراسیون عمقی  با مدیای شنی یک سیستم فیلتراسیون منظم است که ذراتی 1/0 um و یا بزرگ تر را حذف می کند و لازم است پیش تصفیه با ماده شیمیایی لخته سازی انجام شود. برای دستیابی به قوانین اخیر سازمان حفاظت محیط زیست EPA در تصفیه آب شرب ، مهندسان شروع به ارزیابی مجدد تمام بهترین فناوری های موجود BAT مثل فرایند غشایی کرده اند .

 

فیلتراسیون غشایی که گاهی فرایند غشایی تحت فشار نیز گفته می شود بر فرایندهای متعارف تصفیه مزیت هایی دارد : 1 حذف مواد جامد بدون ماده منعقد کننده و تا کدورت NTU200   = 2 تولید آب فیلترشده بسیار خوب و قابل اطمینان 3 حذف لگاریتمی بسیار زیاد ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم 4 فضای مورد نیاز بسیار کم نسبت به فرایند متعارف تصفیه آب تعریف فرایند دستگاه تصفیه آب صنعتی دریایی و صنعتی لب شور غشایی   فرایند جداسازی غشایی از یک غشای نیمه تراوا برای جداسازی ناخالصی های آب استفاده می کند .

 

غشای نیمه تراوا یک محیط نفوذپذیر انتخابی برای آب و محلول های خاص است و نقش بسیار مهمی را در طبیعت بازی می کند : مواد مغذی و محصولات فاضلاب از غشای نیمه تراوا عبور داده می شوند . به طور مشابه ، روش جداسازی غشایی در آب شیرین کن صنعتی  و آب  شرب و با استفاده از نیروی رانشی برای عبور آب از غشاء استفاده می شود و ناخالصی آب را در پشت غشاء به صورت غلظت حذف می کند .

 

میزان خالص سازی به نوع غشاء نوع و میزان نیروی رانش و مشخصات آب خام ورودی آب لب شور یا آب دریا بستگی دارد . ولی این فرایند مشکلاتی را نیز دارد : رسوب غشا ، رسوب با باکتری ، کلر باقی مانده ، پلیمر کاتیونی انواع خاص غشاها 2 پساب های شست و شوی شیمیایی قبل از دفع نیاز به سشت و شو دارند 3 آب با کیفیت پایین نیاز به پیش تصفیه دارد که مشابه با فرایندهای تصفیه متعارف مثل ازن زنی و جذب سطحی کربن فعال برای کنترل طعم و بو است .  

 

با وجود مشکلات زیاد ، تعداد تصفیه خانه های فیلتراسیون غشایی زوبه روز زیاد و سیستم غشایی در شهرهای کوچک جایگزین تصفیه خانه های فیلتراسیون پکیج می شوند . فیلتراسیون فشار ضعیف مانعی فیزیکی را در مقابل کدورت و پاتوژن ایجاد می کنند . بنابراین در حال حاضر آژانس قانون گذاری در ایالات متحده آمریکا اجازه نصب این واحدها را می دهند البته به شرطی که مطالعات پایلوتی را در این زمینه انجام داده باشند . اندازه کاربردی و اقتصادی تصفیه خانه های فیلتر غشایی چندان کوچک نیست و در ایالات متحده آمریکا تا اواخر قرن بیستم شاهد تصفیه خانه های باظرفیت بالا خواهیم شد. شرکت های بزرگ تولید کننده سیستم های فیلتراسیون غشایی عبارتند از : فیلتر US (ممکر) فیلتر فیلمتک آمریکا ، شرکت دگرمونت ( آکواسورس) ، شرکت شیمیایی آساهی ( شرکت پال ) شرکت میتسوبیشی رایون ، لئوپلند PWT ( سیستم فین ) ، شرکت هیدرافاوتیکس /نیتودنکو ، شرکت اسمونیکس و شرکت محیط زیستی زنون ، شرکت CSM کره  ، شرکت توره ژاپن ،  پرماسپ دوپنتسیستم  اسمز معکوس RO شناخته شده ای است .    

 

  بزرگترین تولید کنندگان باتوجه به نمک زدایی شرکت های زیر هستند : شرکت یونیکس ، شرکت دوپینت د نماورز ، شرکت بین المللی کولیگان ، شرکت اسمونیکس و فیلتر US4 یکی از مشخصات خاص فیلتراسیون غشایی ، اثر بسیار زیاد دما بر ظرفیت تولید (فلوکس) است . شار در زمستان در فشار یکسان حدود نیمی از مقدار آن در تابستان است .

 

سازمان بهداشت FDA  برای هر ایالتی مقدار مجاز شار متفاوتی را برای فیلتر های غشایی وضع کرده است .  میکروفیلتراسیون (MF) چیست ؟ =  میکروفیلتریک نوع متداول از فیلتر غشایی است و سیستم فیلتر US ممتک چندین سال است در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود . هدف از میکروفیلتراسیون حذف ذرات به قطر بیشتر از 5/0 UM است . یکی از کاربردهای میکروفیلتراسیون(MF)  در مهندسی بهداشت است یعنی فیلترهایی با روزنه های بسیار ریز که برای جدا کردن باکتری کلیفرمی از آب و جمع کردن مواد جامد معلق نمونه آب به کار می رود .

 

کاربرد دیگر آن در حذف ذرات موجود در هوا برای ژنراتورهای ازن با تغذیه هوا است .غشاهای میکروفیلتراسیون (MF) از مواد مختلفی مانند استات سلولزساخته می شوند . اندازه حفره های این غشاها در حالت کلی 1/0 است و در بیشتر مواد در آب شیرین کن صنعتی   از غشاهای با اندازه حفره2/0 استفاده می شود. بنابراین نمی توان انتظار داشت که تمام مواد کلوئیدی را حذف نماید .

 

وقتی که غشاهای میکروفیلتراسیون (MF) گرفته می شود نرخ فیلتراسیون به زیر مقدار عملی آنها می رسد در نتیجه باید شست و شوی معکوس داده شوند و با مواد شیمیایی شسته شوند در حالتی کلی ، فیلترهای کارتریج خود شست و شوی با بازشدگیum500 در بالادست فیلترهای غشایی نصب می شوند . بنابراین آب باید پیش تصفیه شود و تمام مواد جامد آن قبل از فرایندفیلتراسیون غشایی حذف گردد . به طور طبیعی شست شوی معکوس هر 20 دقیقه و توسط شست و شوی با هوا صورت می پذیرد . با این حال ، غشاهاباید به طور متوسط هر 2تا3 ماه بسته به کیفیت آب خام ورودی و وقتی که فشار از 15 تجاوز می کند و به وسیله سود پرمایه یا اسید با پاک کننده ها شسته شود .            

 

در برخی از مواقع پیش تصفیه (UF )   آب شیرین کن صنعتی مورد نیاز است

 اولترافیلتراسیون (UF) چیست ؟ =   اولترافیلتراسیون از غشاهایی با اندازه حفره های بسیار کوچک تر از 1/0 um استفاده می کنند و به فشار رانش از 10 تا 90psi نیاز دارند . اولترافیلتراسیون UF قادربه حذف کلوئیدها ، باکتری ها ، و ترکیبات آلی با وزن مولکولی زیاد است . در نتیجه این غشاها مستعد گرفتگی هستند . غشاهای اولترافیلتراسیون (UF)  از دو لایه تشکیل می شوند : یک لایه بسیار نازک 1تا 5um و یک پرده متخلخل ریز با ضخامت 25 تا um 50 و یک لایه زیرین بسیار متخلخل ، دبی فرایند فیلتراسیون با مواد جامد معلق و غلظت ناشی از پلاریزاسیون کاهش می یابد و سبب پس زدن ناخالصی ها می شود.

افزایش دانسیته و ویسکوزیته محلول در سطح غشاء سبب کاهش دبی (شار) می شود : غشاهای اولترافیلتراسیون (uf)  ممکن است به صورت مسطح و با تکیه گاه های مسطح  ویافقط به صورت سطح  مارپیچ ، لوله ای با یک تکیه گاه ( اب خام از داخل لوله ها رد می شود ) باشند . در آخرین نوع از این غشاها باید آب بیشتر توسط فیلترهای غشایی با حفره هایی به اندازه 10تا 20um پیش تصفیه شوند تا از گرفتگی آنها جلوگیری شود .

 

فرایند اولترافیلتراسیون (uf) در پزشکی نیز برای جداسازی پلاسمای خون به کار می رود و همچنین در صنعت نیز کاربردهای زیر دارد : غلیظ سازی سوسپانسیون ماکرومولکول ها ( یعنی الکل پلی وینیل ) ، بازیافت عناصر خاص از فاضلاب و غلیظ سازی امولسیون . نانو فیلتراسیون قادربه حذف پیش سازهای محصولات جانبی گند زدایی (DBP)  مثل یون های کلسیم و منیزیم است و نسبت به روش های سختی زدایی بالایم – سودا ، سختی زدایی این روش اقتصادی تر است . تراوایایی در این روش 80 تا 90درصد است و می توان 50تا 70 درصد از کل مواد جامد محلول را حذف کرد . باتوجه با اینکه روش NF به راحتی TOC را حذف می کند در نتیجه نیازی به فرایندهای انعقاد پیشرفته جهت کنترل DBPs نیست .  همچنین حذف میکروبی این روش 100 درصد است .

پس می توان nf را جایگزین ازن زنی ، جذب سطحی gac و انعقاد پیشرفته کرد. ولی ، غشاهای NF مشکل رسوب موجودات زنده را دارند، بنابراین پیش تصفیه موثر مثل فرایندهای تصفیه متعارف و کاتریج فیلترهای میکرونی و یا حتی میکروفیلتراسیون قبل از NF ، خیلی مفید خواهند بود .     

 

 

    آب شیرین کن صنعتی  یا  اسمز معکوس  RO  چیست ؟    وقتی که آب خالص از طریق غشای نیمه تراوا ( جداکننده دو سطح آب ) به طرف آب شور جریان پیدا می کند ، تا زمانی که فشار اسمزی دو طرف غشاء یکسان شود سطح آب شوربالا می رود ، به این پدیده ، پدیده اسمزی گفته می شود . در اسمز معکوس فشار اسمزی بیشتر از آب شور برای برطرف آب شور به کار می رود. در نتیجه این نیرو سبب می شود که آب خالص به طرف آب برگشت داده شود. فشار مورد نیاز به اختلاف غلظت شوری طرفین بستگی دارد روش اسمز معکوس ro زمانی استفاده می شود که شوری آب tds کمتر از 500mg/l باشد و بخواهیم با استفاده از مقدار کمی انرژی (در مقایسه با روش ED) مقدار 25mg/l تولید بکنیم . اسمز معکوس ro برای حذف مواد معدنی آب دریا 36000mg/l و رسیدن به آب حدود 300mg/l به کار می رود البته فرمول این روش محفوظ است . فرایند اسمز معکوس ro گاهی هیپرفیلتراسیون نیز گفته می شود. زیرا این سیستم به فشار بیشتری نیاز دارد. فرق بین اسمزمعکوس ro و نانو فیلتراسیون در فشار زیاد ، مقدار فشار به کار رفته و مواد قابل حذف است .

    نانو فیلتراسیون و اولترافیلتراسیون قادربه حذف محلول هایی با وزن مولکولی متوسط به پایین نیستند . در حالی که اسمز معکوس می تواند ترکیبات یونی با وزن مولکولی پایین مثل انواع کلوئیدها ، باکتری ها و ویروس ها را حذف کند. نسبت بین آب با مواد معدنی حذف شده به آب خام تغذیه شده به سیستم به صورت ضریب تبدیل تعریف می شود وبه صورت درصدی بیان می شود .

 

درحال حاضردو نوع غشای آب شیرین کن صنعتی  ro    در بازار موجود است استات سلولز و پلی آمید آروماتیک . غشاهای از نوع استات سلولز به واحدهایی با فشار بالا بر واحد سطح نیاز دارند. این غشاها به اشکال لوله ای ، صفحات مارپیچ و الیاف توخالی یافت می شوندو اغلب حداکثر سطح را بر واحد حجم دارند. مزیت غشاهای پلی آمید این است که  مقاومت زیادی در مقابل مواد شیمیایی خورنده و بیولوژیک داشته ودرنتیجه عمر مفید زیادی 3تا5 سال نسبت به غشاهای استات سلولز 2تا 3 سال دارند ، اما، غشاهای اسمز معکوس roازنوع پلی آمید وقتی برای اکسیدکردن ساس ها و حذف آنها از آب استفاده می شوند ،به شدت صدمه می بینند .    

 

ازآنجا که فرایند  آب شیرین کن صنعتی  RO یک فرایند پیوسته و درحال حاضر پیچیده است ، غشاباید هر3تا 5 سال تعویض شود . ولی برخلاف الکترودیالیز ED کارخانه های سازنده بسیار کمی غشاهای اسمز معکوس RO راتولید می کنند . علاوه بر این ، هزینه های راهبری اسمز معکوس RO در حذف مواد معدنی نسبت به الکترودیالیزED و تبادل یونی کم است و به طور معمول ، هزینه های ثابت این روش ها با هم یکی است.

     Electrodialysis  الکترودیالیز ED چیست ؟   =   دستگاه تصفیه آب   Electrodialysis   غشاهای دیالیز نیمه تراوا برای آب ناتراوا درحالیکه برای سایر کاتیون ها تحت نیروهای مختلف تراوا و نفوذپذیر هستند به کار می روند . نیروی اعمالی ممکن است به صورت گرادیان غلظت ( دیالیز ساده ) ، فشار ( پیزودیالیز ) ویا پتانسیل الکتریکی (الکترودیالیز ) باشد . اغلب غشاهای مورداستفاده از یک نوع صفحه هیدراته ساخته شده اند و میزان گزینش غشاء بیشتر تابع اندازه خلل و فرج می باشد. اگرچه دیالیز در تصفیه آب استفاده می شود ولی در صنایع دیگر مثل صنایع نساجی برای احیاء سود پرمایه از مایع شست و شو نیز به کار می رود . پتانسیل الکتریکی در فرایند ED یک نیروی محرکه محسوب می شود. غشاهای با خصوصیات تبادل آنیونی و کاتیونی به طور متناوب توسط منافذ ورودی آب بسیار ریز تحت فشار قرار می گیرند. کانال ها را تا حد ممکن باریک انتخاب می کنیم تا مصرف انرژی مینیمم شود . وقتیکه جریان مستقیم برای الکترودها (دوطرف غشا) بکار می رود، آنیون ها به سمت آند می روند وبالعکس . از آنجا که غشاهای تبادل کاتیونی فقط کاتیون ها را از خود عبور می دهند و غشاهای آنیونی ، آنیون ها را عبور می دهند در نتیجه به طور متناوب ، رقیق شدن و غلیظ شدن را در دو طرف غشای فشرده شده خواهیم داشت . برخلاف تبادل یونی ، ED یک فرایند پیوسته ای است که مقدار شوری حذف شده از آب متناوب با جریان الکتریکی به کار رفته می باشد. ولی ، به کار بردن مقدار زیاد جریان باعث الکترودیالیز می شود و گاز هیدروژن و اکسیژن تولید می کند و در نتیجه باعث کاهش بازده می شود. همچنین بازده ED ممکن است با پلاریزه شدن غلظت و با تشکیل رسوبات برروی غشاء کاهش پیدا کند . به عنوان مثال ، رسوبات هیدروکسیدمنیزیم و کربنات کلسیم در غشاهای تبادل آنیونی به علت PH بالای ناشی از یون های هیدروکسید تشکیل می شوند. اگر چه طراحی خوب غشاها باعث کاهش پلاریزه شدن و تشکیل رسوبات می شود ولی هرگز نمی تواند این مشکلات را کامل حل کند . درصورتیکه آب خام مولکول های غیر یونیزه مثل ترکیبات آلی و کلوئیدی داشته باشد، این مواد به صورت تصفیه نشده در آب باقی می مانند، بنابراین لازم است که قبل از فرایند ED آب خام را جهت حذف کدورت ، ترکیبات آلی و آهن قبلا تصفیه کنیم (عمل پیش تصفیه ) توان مصرف ED تقریبا 27/0 kwh برپوند شوری حذف شده 6/0 می باشد.        

توضیحات : 

طراحی و ساخت آب شیرین کن صنعتی    دریایی  برای کشتی رانی و کشتی و بنادر  و سکو های نفتی و گازی 

طراحی و ساخت آب شیرین کن صنعتی   کشاورزی  گلخانه ایی  و هیدروپونیک   و ارگانیک 

طراحی و ساخت آب شیرین کن صنعتی     دبل آر او  دارو سازی و خودروسازی و پالاشگاهی 

طراحی و ساخت آب شیرین کن صنعتی  به روش BW-RO      و        SW-RO    

طراحی و ساخت و نصب و راه اندازی آب شیرین کن صنعتی برای  دامداری   مرغداری    پرورش ماهی 

نصب سیستم های پیش تصفیه وانواع  فیلتراسیون    آب شیرین کن صنعتی 

نصب سیستم های ضد عفونی کننده قبل از آب شیرین کن صنعتی  ( حذف میکروب و باکتری و کلیفرم )

 

تمدن آریا سازنده آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن دریایی در کمترین زمان و تحویل فوری و نصب رایگان ساخت انواع آب شیرین کن صنعتی باهر سلیقه مشتری با گارانتی

 

         

      کلمات کلیدی   :         آب شیرین کن صنعتی,انواع آب شیرین کن,آب شیرین کن دریایی,قیمت آب شیرین کن دریایی,آب شیرین کن چیست,آب شیرین کن کشاورزی,دستگاه آب شیرین کن صنعتی,تصفیه آب          

آب شیرین کن صنعتی